Wednesday, November 28, 2007

November & Disember

Cuti

sejak AS berlalu, hari ini masuk hari kelima pembelajaran formal dimulakan. erk! perasaan aku? tak terasa seperti baru sahaja selesai final exam. apa tidaknya, di luar anomali, kalau selesai exam sahaja, maksudnya cuti. (geleng kepala) .biasanya la. cuma, tidak untuk akhir tahun ini bagiku.

dan hakikatnya, tinggal minggu depan sahaja lagi sesi kelas untuk tahun ini/semester ini. maksudnya, lepas minggu depan, cuti akhir tahun pun berkuatkuasa pada 8 disember 2007. dan akan bersambung semula pada 8 januari 2008.

tetapi! sekali lagi, tidak terasa seperti akan cuti dalam masa lebih kurang seminggu lebih lagi. erk! ketekenunan para lecturer dalam mengajar, tidak membolehkan kami (or aku seorang??) berasa yang kami akan bercuti tidak lama lagi. apa tidaknya, di luar anomali, minggu terakhir sebelum cuti biasanya, santai-santai sahaja.

(tutup cerita)

Soaring The Eagle

(sejenis program orientasi anjuran ESU PETRONAS). menurut jadual, aku dan rakan seangkatan dari taylors akan menyertai S.T.E pada 14-18 disember di port dickson. ahah. walaubagaimanapun, terdapat juga batch dari UTP yang akan melalui program yang sama pada tarikh-tarikh yang berlainan pada hujung tahun nanti.

dipendekkan cerita, aku telah mengawalkan diriku untuk menyertai S.T.E yang bertarikh 8-12 disember 2007. insyaAllah.

harapanku, semoga S.T.E ini menarik dan semoga penyertaanku dalam S.T.E mendatangkan manfaat buatku.

Akhir Tahun

erm. looking forward menuju ke akhir tahun. hehe. bole la buat refleksi tahun 2007 dalam blog ini. haha. dengan syarat, ada idea la apa yang nak ditaip pada new year's eve kelak. insyaAllah.

Konklusi

kepada sesiapa yang dah masuk musim bercuti, especially pelajar-pelajar sekolah, dan kepada semua yang berkaitan, happy holiday diucapkan. nasehat (err..kepada diriku sendiri juga), manfaatkanlah masa cuti yang ada ini sebaiknya. apa-apalah. asalkan bermanfaat.

erm, kepada adek-adek yang selesai SPM, ahah. selamat datang ke dimensi baru dunia anda.

apa-apapun, keep moving forward!!

sekian.

Allahu'alam.

No comments: