Wednesday, November 07, 2007

nil desperandum 2

ahah. terasa penat tatkala ini. pada masa-masa seperti inilah terasa seperti ingin mengumpul semula segala kekuatan. agar terus teguh untuk melangkah.
nil desperandum.
perkongsian daripada seorang sahabat melalui layar sms.
"..la takhof wa la tahzan. InnAllaha ma'ana.."
ditranslate : jangan takut dan jangan sedih. sesungguhnya Allah bersama-sama kita..
Seorang penyair sufi menghalusi mata hatinya,
"..aku pohon kekuatan dan ALLAH berikan aku kesulitan untuk jadikan aku gagah. Aku pohon cinta dan ALLAH berikan aku mereka yang bermasalah untukku cari penawar duka. Aku pohon keteguhan hati dan ALLAH berikan bahaya untukku atasi. Justeru, aku tak peroleh apa yang aku impikan namun aku dapat segala yang aku inginkan.."
Kepada Allah jua, kumohon segala kekuatan dan petunjuk bagi meneruskan langkah ini dan terus melangkah hanya kerana-Nya. betapa aku berharap agar terhindar daripada futur dalam perjuangan ini. kepada-Nya jua aku berharap agar diberikan kemampuan bagi mendepani dan melalui ujian-Nya dengan sebaiknya. ameen.
GAmBaTe!!
renungan dan peringatan buat diri dan sahabat seperjuangan sekalian.
Allahu'alam.

No comments: