Monday, October 29, 2007

tiba-tiba

erm..sejak dua menjak ini, aku jarang berada di taylors. maksud aku semenjak AS bermula. hal ini kerana, tiada kelas lagi. tiada sesi pembelajaran lagi. cuma memunculkan diri di taylors pada hari-hari yang ada paper. itupun dalam seminggu cuma sehari dua.
konklusinya, kebanyakan masa, aku berada di kediamanku di pangsapuri ridzuan. sebab gap yang agak panjang antara each paper, sebahagian kawanku kembali ke rumah masing2. contohnya, 2 hari lepas, aku sorang2 sahaja di rumah.
erm. i dunno. sik takut ka sorang2 di rumah? entah la. honestly, aku suka duduk di rumah sorang2. maybe sebab kurang orang di rumah, lagi sunyi. maybe more privacy. ahah. pelik2.
Alhamdulillah, aku dapat overcome perasaan takut. since last year, semasa adik-adikku join silat, aku dah 'dibiasakan' tinggal sorang2 di rumah. adik-adikku ada latihan silat biasanya waktu malam lepas isyak. lokasi latihan pula di lutong. rumahku pula di kampung luak. erm. sesiapa yang pernah ke lutong dan luak, amat memahami betapa jaraknya jarak antara luak-lutong.
konklusinya, parents aku terpaksa menghantar mereka ke latihan silat dan menunggu sehingga mereka selesai berlatih silat. sik lelah pulang balit ngantar ngambik. in fact, bapaku pun join silat.
(aku dan silat? nope. sik minat and abis aher gilak. gagagaga)
p/s: kalau ada sifu kungfu..maybe la..heheh..
ehs. isk2. tersasar lagi.
owh, jadi sepanjang berada di rumah, many things occured to my mind..ini konklusinya :
tiba-tiba..
terasa nak tulis cherita pendek (cerpen)..tapi, kering idea bernas...
tiba-tiba..
terasa nak main squash..tapi, tak tahu pun bagaimana nak main + sikda raket pun..
tiba-tiba..
terasa mok tangga drama korea.. and menjadilah satu hari yang ntah apa-apa..
tiba-tiba..
teringat bubur ayam yang enak dimakan dan senang dimasak, juga sempat beli kiub ayam (masa pegi jusco sunway pyramid), potong halia, masak beras, etcetra..and lunch sorang2 pada hari ahad dengan bubur ayam ala-ala bubur ayam mcD (except sikda ayam, but ganti wif tuna dalam tin..hehe)
ahah. itulah antara 'tiba-tiba' pada hari-hari yang mendatar aku berada di rumah.. =p
Allahu'alam.

1 comment:

dumplings and pau said...

Masak bubur ayam!

Huhu, mun kmk tapau kat luar jak la =P