Monday, October 15, 2007

Raya 2007

Alhamdulillah. pagi tadi selamat sampai dari marudi ke miri dengan penerbangan yang mengambil masa lebey kurang 15 minit.
Sebelum raya
alkisah, pada jumaat yang lepas, seperti yang dijadualkan penerbangan kami ke marudi adalah pada pukul 1515hrs. walau bagaimanapun, atas kesilapan teknikal, pernerbangan pada petang itu dibatalkan!
wah! cuak! the very last day of puasa, and yet mendengar berita peng'kensel'an flight. esok raya! huhu. setelah diikhtiarkan begitu dan begini, akhirnya, dengan izin Allah jua hendak-Nya, kami selamat sampai sampai di marudi dengan menggunakan jalan darat. tetapi tidak sempat untuk berbuka puasa di marudi bersama kazen-mazen dan nenek atuk dan pakcik makcik yang lain. dan kami telah berbuka di atas bukit di tengah hutan!
sesungguhnya, kita hanya merancang, Allah jua yang menentukan.
Syawal 1428H di Kpg Dagang, Marudi
raya muncul lagi. pagi raya itu memang agak kelam-kabut. semua last minute iron baju. ahah. beratur panjang kami hendak meng'iron' baju. apa tidaknya, malam sebelumnya semua sibuk menbuat kerja-kerja rumah. tv pun 'kurang' sempat untuk dijenguk. =p
yang lelaki semua bersiap-siap awal kerana perlu bergerak ke masjid (masjid baru kat kpg dagang) untuk menunaikan solat sunat aidilfitri. segak berbaju melayu. yang perempuan, agak lewat pagi itu barulah bersiap-siap dengan baju raya masing-masing.
syukur, di kesempatan raya tahun ini, hampir kesemua anak-anak dan cucu-cucu nenek dan atukku di sebelah mak pulang beraya. sudah sekian lama tidak kumpul beramai-ramai di marudi pada raya yang lepas-lepas. biasalah adat berkahwin, perlu ikut giliran. ada pula yang tidak dapat pulang kerana kekangan kerja, dan sebagainya. alhamdulillah, bole dikatakan 95% daripada kami ada di marudi tahun ini kecuali famili Pak Zam, isterinya, Mak Naz, dan kazenku yang kiut-Warith beraya di rumah keluarga mertuanya di Tekajong- sekitar Sibu.
Cut the story short
best! best! raya kat marudi. Alhamdulillah.
uhuhu. ingin sahaja aku meneruskan penaipan 'tentang raya' ini. however, masa tidak mengizinkan.
p/s: lot of pics were taken. (^_^)

1 comment:

keruth said...

iu716 replica bags he154