Friday, December 08, 2006

dubel blog..

kini, aku mempunyai 2 blog. erm. perbezaan antara blog2 tersebut ialah bahasa pengantarnya. dalam blog www.myfikrah.blogspot.com ini, aku gunakan bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar utama di samping english yang aku gunakan secara sipi2 sahaja. blog ke-2 pula, i'll try my best to write it in english. erm. kepada sesiapa yang menjumpai blog aku yang ke-2 dan berkesempatan membacanya (err..bacaan bukan ilmiah yang pastinya), aku harap kalian dapat memperbetulkan kesalahan2 bahasa yang mungkin wujud dalam penulisanku. motto of the day : i must improve!. hehe. okies. enough about my blogs. tenkiu.
fuhh. siapa kata disiplin hanya perlu di sekolah? erk. setelah beberapa hari meninggalkan meja-dan-bangku sekolah, aku menyedari peri pentingnya DISIPLIN. hidup perlu disiplin. yup, we may leave the school but we can't never leave discipline. i dunno what u think. kalau hidup tak ada disiplin, kucar-kacirlah hari2 kita. yang penting disiplin dalam solat. mudah2an kita semua terpelihara daripada menjadi orang yang melalaikan solat. lukman al hakim pernah berkata kepada anaknya: (lebih kurang maksudnya) bangunlah solat subuh bcoz ayam yang semata2 ayam pun mampu bangun seawal subuh untuk berkokok. kalau kita gagal bangun solat subuh, maksudnya ayam lagi kuat daripada kita la. huhu.
diri yang banyak khilaf ini mohon diberi kekuatan oleh-Nya. argh. biological clock badan aku is malfunctioning. erk. i need to repair it. mayday..mayday..SOS!!
sekadar peringatan buat diri ini. mudah-mudahan dapat menjadi pedoman untuk kehidupan yang seterusnya. la haula wa la quwwata illa billah al-'Aliyyu al-Adzim.

3 comments:

dumplings and pau said...

Assalammualaikum. Blog apa tok??
Cuba tulis jak terus sia. Tercarik-carik kmk eh :P

Terence said...

i know the other blog's add :P

syashot said...

hehe. ask terence..